De tweedaagse vervolgmodule “werken met Duplo” is mede gebaseerd op de “contextuele visie op hulpverlening” van Nagy, en geïnspireerd op de methodiek “een taal erbij” van Marleen Diekmann en “geweldloze communicatie” van Marshall B.l Roosenberg. Het gaat hierbij om een externalisatie-methode.
In deze training leer je met het materiaal van Duplo poppetjes en verhoging materiaal de innerlijke beleving van de (intergenerationele) relaties van de cliënt te visualiseren naar eigen werkelijkheid en in dialoog met zijn of haar context.
Door te schuiven met het materiaal worden processen als “zelfafbakening” en “zelfvalidatie” gestimuleerd door interventies te verbeelden met beweging en verhoging. De beweging van het proces van dialoog wordt sámen met de cliënt in beeld gebracht.
Dit visuele aspect vergemakkelijkt het kijken naar eigen keuze mogelijkheden om ons in relaties passend vanuit onze geschiedenis te verbinden met de ander door in dialoog te gaan.
Literatuur dag 1 en 2
- Hoofdstuk 1 en 4 “ leren over leven in loyaliteit”, M.Michielsen, W.van Mulligen en L.Hermkens;
- “Leven in je leven”, Jeffrey Young en Janet Klosko;
- Reader
Ben je na het lezen van ons aanbod enthousiast geworden?
Ben je na het lezen van ons aanbod enthousiast geworden?
Instroomeisen
Je kunt deze tweedaagse vervolgmodule “werken met Duplo” alleen volgen nádat je de basistraining hebt gevolgd.
Dag 1
Vanuit een korte herhaling van het geleerde in de eerste driedaagse en verbinding met de ervaring van het werken in de praktijk, wordt er deze dag vanuit het theoretisch kader een opstap gemaakt van werken met materiaal en in proces rond de begrippen “parentificatie” en “projectieve identificatie”.
Dag 2
Overleving strategieën in beeld en verhoging gebracht….
Hoe we in verbinding komen met onze behoeften en verlangens en regie in het “hier en nu” kunnen nemen om zo ons te kunnen positioneren vooraf aan het dialoog met de ander…
Praktische informatie
7 en 8 april 2025
€ 450
VCWDZ25
SKJ
5